|
Uczniowie klas piątych przez ostatnie tygodnie planowali i wykonywali konieczne obliczenia związane z remontem dowolnego pomieszczenia w domu. Praca ta była realizowana równolegle do tematów dotyczących obliczania pola na lekcjach matematyki. Uczniowie podczas kolejnych dni mierzyli i wyceniali wykładzinę na podłodze, kasetony na suficie, tapety, płytki czy gipsowanie z malowaniem ścian. Oczywiście nie omieszkali zwrócić uwagi na odliczenie drzwi czy okien. Potrzebne informacje na temat materiałów czy robocizny otrzymywali bądź od nauczyciela , bądź wyszukiwali w Internecie. Efekty swojej pracy przedstawili w postaci plakatów i makiet remontowanego pomieszczenia, a uczniowie całej szkoły mogą je obejrzeć na wystawce przy klasie matematycznej. Celem pracy było wskazanie praktycznego wykorzystania umiejętności matematyczny w życiu codziennym oraz uaktywnienie do działań praktycznych w domu.






Żaneta Koniec
|