Przygodę z lekturą pt. „Tajemniczy ogród” postanowiliśmy zakończyć lekcją nieco inną. Posłużyliśmy się metodą przekładu intersemiotycznego.
Na podstawie fragmentów tekstu stworzyliśmy w grupach własne makiety przedstawiające odkryty przez Mary, bohaterkę lektury, cudowny ogród.
Rozpoczęliśmy od odnalezienia odpowiednich fragmentów i ich przeczytania podczas lekcji. Teksty dotyczyły wyglądu ogrodu i były dla nas źródłem inspiracji do plastycznych działań. Wymieniliśmy się również spostrzeżeniami i uwagami na temat tego, jakich materiałów należałoby użyć oraz o jakie szczegóły warto zadbać, by odzwierciedlić tajemniczość i niesamowitość ogrodu w naszych projektach.
Każdy musiał na sobie polegać i obdarzyć siebie zaufaniem, ponieważ podzieliliśmy się zadaniami. Nie mogliśmy pozwolić sobie na to, by ktoś czegoś zapomniał, ponieważ wtedy nasze projekty nie udałyby się.
Teraz wystarczyło tylko ruszyć wyobraźnię, by wszystko zostało zrealizowane tak, jak sobie to zaplanowaliśmy, by tekst powieści znalazł odbicie w projektach.
ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA FILMU !

Joanna Lewandowska
Uczniowie klasy IV a
|