Dzień Ziemi, to okazja, by i na języku angielskim poruszyć temat zmian klimatycznych i związanych z tym zagrożeń dla mieszkańców Ziemi.
Oto jak przebiegały lekcje języka angielskiego w Szkole Podstawowej w Osieku nad Notecią.
Uczniowie klas VIIb i VIa, po obejrzeniu i wysłuchaniu wywiadu z Gretą Thunberg, młodą aktywistką udzielającą się w powyższym temacie, zanalizowali treść wywiadu, która dotyczyła problemu globalnego ocieplenia, niskiej świadomości ludności Naszej planety na ten temat, jak również aktywności Grety w temacie zagrożenia Ziemi. Ukoronowaniem zajęć było wykonanie interaktywnego zadania zawierającego słownictwo użyte w wywiadzie, a łączące się z głównym zagadnieniem.

W klasach IV a i b oraz VI c przedstawiono prezentację – quiz skoncentrowaną na aktualnym temacie segregacji śmieci. Uczniowie chętnie podjęli tę myśl na zajęciach oraz w swoich projektach w formie plakatu i zdjęć przedstawiających najbliższe wspólne otoczenie, o które należy dbać z wielką starannością.
Klasy siódme i ósme pracowały ze słownictwem i środkami językowymi opartymi na zagadnieniu ochrony środowiska. W swoich pracach wykonywanych techniką komputerową uczniowie zwrócili uwagę na ratowanie naszej planety poprzez cytaty, hasła i obrazy.
W klasach 5 i 7 osoby chętne wykonały prezentację nt. CO MOGĘ/MOŻNA ROBIĆ ABY UTRZYMAĆ ZIEMIĘ W JAK NAJLEPSZYM STANIE NA PRZYSZŁOŚĆ?
Podczas lekcji natomiast, wszyscy uczniowie zapoznali się z materiałem w formie prezentacji, który dotyczył dbałości o czystość Ziemi.
Zapraszamy do przejrzenia efektów pracy :-).
Izolda Perlińska
Teresa Domalewska-Belka
Małgorzata Lewandowska
|